خانه / پایان نامه ها / پروپوزال / پروپوزال اثربخشی نمایش عروسکی در افزایش مهارت اجتماعی دختران کم توان ذهنی

پروپوزال اثربخشی نمایش عروسکی در افزایش مهارت اجتماعی دختران کم توان ذهنی

دانلود پروپوزال با موضوع اثر بخشي نمایش های عروسکی در افزایش مهارتهای اجتماعی دختران کم توان ذهنی

اطلاعات فایل

موضوع: پروپوزال اثر بخشي نمایش های عروسکی در افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی

رعایت اصول پروپوزال نویسی علمی : دارد

نوع فایل: word

تعداد صفحات:۲۷

گارانتی:در صورت هرگونه مشکل احتمالی میتوانید با ایمیل yourkafinet|@|gmail.com یا پشتیبانی تلگرام مکاتبه کنید.

فرم پیشنهاد طرح تحقیقاتی

در زیر فهرستی از عناوین موجود  پروپوزال اثر بخشی نمایش های عروسکی در افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی و همچنین بخشی از بیان مسئله این پروپوزال به جهت حصول اطمینان از کاربردی بودن این پروپوزال آورده شده است . برای خرید پروپوزال مذکور به انتهای همین پست مراجعه نمایید.

فهرست عناوین پروپوزال

مقدمه

بيان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

بررسی متون

اهداف پژوهش

طرح پژوهش

جامعه آماری

روش نمونه گیری

ابزار پژوهش

قلمروها و زير قلمروهاي مقياس واينلند

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

روش اجرا

روش تجزیه و تحلیل داده ها

جدول زمانبندی(مراحل اجرا و پیشرفت کار)

ملاحظات اخلاقی

فهرست منابع

بخشی از بيان مساله پروپوزال

بیان مساله
بر اساس تحقیقات انجام شده در هر جامعه، حدود ۱تا ۳ درصد جمعیت را افراد کم توان ذهنی تشکیل می دهند (سادوك،۲۰۰۳).نقیصه های ذهنی با توجه به نوع و شدت نقص به شکل های گوناگون طبقه بندی شده اند (داورمنش،۱۳۸۵). در مورد درصد افراد کم توان ذهنی آموزش پذیرعقاید مختلفی وجود دارد.ساراسون و ساراسون (۱۹۸۷) این تعداد را ۸۰% و ساجدی(۱۳۸۵)، ۸۹%، اعلام کرده اند. این افراد تفاوت های زیادی در رفتارهای تطابقی دارند. این گروه با این سطح از کم توانی ذهنی در کلاس های کودکان معمولی شرکت می کنند و در بزرگسالی بسیاری از آن ها زندگی مستقلی خواهند داشت. بسیاری از مشکلات و مسائلی که در زمینه تعریف کم توانی وجود دارد مربوط به این گروه می شود (ساجدی،شهشهانی پور،هادیان جزی،۱۳۸۵).
اقدامات درماني در موردافراد داراي کم توان ذهني نه براي درمان اختلال، بلكه براي آموزش مهارت هاي انطباقي و به حداكثر رساندن توان بالقوه فرد است (نجاريان،داودي،۱۳۸۴). با توجه به تعاریف فوق یکی از مشخصات بارز این افراد ناتوانی برقراری ارتباط موثر و رضایت بخش با سایر افراد جامعه است. در واقع این افراد در کسب مهارت های اجتماعی دچار مشکل می گردند. این کودکان به دلیل نقص شناختی دچار بی کفایتی اجتماعی و خود محوری می شوند و محدودیت های شناختی باعث عدم آگاهی از چگونگی رفتار در موقعیت های گوناگون اجتماعی می شود (گرين اسپين،۱۹۷۹).
بارزترین خصوصیت این کودکان،توانایی اندک آن ها در یادگیری است.کوتاه بودن گستره توجه به دلایل شرایط خاص ذهنی و ناتوانی در به کارگیری راهبردهای شناختی در فرایند حافظه سبب می شود، نتوانند مطالب را نزد خود تکرار، سازماندهی و دسته بندی کنند. بنابراین، این کودکان به آموزش ها و خدمات ویژهای نیاز دارند و به کارگیری هنر های نمایشی در ارتباط با این کودکان نتایج و فواید بسیارمهمی در تعلیم و تربیت آن ها و حتی اولیا دارد. این اثرات سودمند در ذیل به اختصار مطرح گردیده است:
۱٫ باعث ایجاد سرعت یادگیری در این کودکان می گردد.
۲٫ سبب می شوند که نتایج و محتوای تربیتی در ذهن کودکان بیشتر تثبیت شده و از فراموشی مکرر آن ها جلوگیری نماید.
۳٫ سبب سادگی روش ها و انعطاف پذیری انجام کار در مورد این کودکان(که دستورات شفاهی و مستقیم کاربرد موثری برایشان ندارد)، می گردد.
۴٫ باعث انتقال مسائل آموزشی و یادگیری بسیاری از مهارت های خود یاری از طریق مشاهده این نمایش ها ، ایجاد تعادل و بهداشت روانی برای کودکان می گردد (مقدم،۱۳۸۲).

اطلاعات فایل

موضوع: پروپوزال اثر بخشي نمایش های عروسکی در افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی

رعایت اصول پروپوزال نویسی علمی : دارد

نوع فایل: word

تعداد صفحات:۲۷

گارانتی:در صورت هرگونه مشکل احتمالی میتوانید با ایمیل yourkafinet|@|gmail.com یا پشتیبانی تلگرام مکاتبه کنید.

توجه   —————————————————–   توجه

۱-سیستم خرید خودکار بوده و بلافاصله پس از پرداخت فایل قابل دریافت است.
۲-پشتیبانی سایت کمتر از ۱۲ ساعت پاسخگوی شما خواهد بود.
۳-در صورت عدم رضایت از فایل خریداری شده می توانید وجه پرداختی خود را پس بگیرید.

چنانچه تمایل دارید می توانید توسط سامانه موبایلی *۱۹۹۱*۹۷*۷۸۸*  پرداخت خود را انجام دهید.

(بعد از پرداخت کد رهگیری را از طریق ایمیل یا تلگرام ارسال نمایید و فایل را تحویل بگیرید)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<\/body>